«Οι μέρες της Κομμούνας» του Μπέρτολτ Μπρεχτ

«Αλκυονίδα», από 15 έως 28 Δεκεμβρίου

 %ce%bc%cf%80%cf%81%ce%b5%cf%87%cf%84 

 Το αριστούργημα του Μπέρτολτ Μπρεχτ, «Οι μέρες της Κομμούνας», όπως κινηματογραφήθηκε τον Απρίλιο του 1966 στο «Berliner Enseble», το ιστορικό  θέατρο που ίδρυσε ο ίδιος, παρουσιάζουν η New Star και η Rbb media, αποκλειστικά στην «Αλκυονίδα», από 15 έως 28 Δεκεμβρίου.

Πρόκειται για ένα επικό, λαϊκό έργο, ένα θεατρικό δοκίμιο για την προλεταριακή επανάσταση, με την μουσική του Hanns Eisler και πρωταγωνίστρια την σπουδαία ηθοποιό και τραγουδίστρια Γκιζέλα Μάι, που έφυγε από την ζωή στις 4 Δεκεμβρίου.

Θα προβληθούν επίσης:
«Ο καυκασιανός κύκλος με την κιμωλία»,  σε σκηνοθεσία, Peter Kupke, που παίχτηκε το 1983 με διάρκεια160’ και θα προβληθεί από 12/1/2017 μέχρι 25/1/2017.

«Ο κύριος Πούντιλα και ο υπηρέτης του Μάττι», επίσης σε σκηνοθεσία Peter Kupke, που παίχτηκε το 1979 με διάρκεια 156’, έγχρωμο και θα προβληθεί από 09/02/2017 μέχρι 22/2/2017.

Ο Μπρεχτ έγραψε το «Οι μέρες της Κομμούνας» το 1948 – 1949, έχοντας πρόσφατα φύγει από τις ΗΠΑ για την Λαϊκή Δημοκρατία της Γερμανίας. Η πρώτη παράγωγη του έργου έγινε από την θεατρική εταιρία του Μπρεχτ «The Berliner Ensemble» στο Chemnitz (Karl Marx Stadt) το 1956 και η μουσική γράφτηκε από τον σπουδαίο ριζοσπαστικό συνθέτη Hanns Eisler.

Το έργο παρουσιάζει ένα πανόραμα της ζωής στην Κομμούνα. Είναι ένας κόσμος με τον οποίο μπορούμε  να ταυτιστούμε  και να αναγνωρίσουμε, ένας κόσμος  εργατικών συνοικιών στην οδό Pigalle, ο  Papa και ο Coco, η Babette και η Geneviève, η Madame Cabet και ο γιός της Jean. Μαζί παλεύουν και προσπαθούν να μάθουν πώς να ξανασκεφτούν την ζωή σε μια αληθινά δημοκρατική κοινωνία. 

Είναι αυτοί οι άνθρωποι που στο τέλος θα καταλήξουν να αγωνίζονται και να πεθαίνουν στους δρόμους του Παρισιού. Ο Μπρεχτ  θέλει να καταλάβει ο θεατής τις πολιτικές και τις οικονομικές δυνάμεις στον χώρο της εργασίας  που διαμορφώνουν τις ζωές των ανθρώπων.

Προβάλει σκηνές με τους πολιτικούς αρχηγούς  της Γαλλίας και της Γερμανίας, του Διοικητή της Τράπεζας της Γαλλίας, δυνάμεις που στις μέρες μας  αποκαλούμε παγκόσμιο Καπιταλισμό και που ραδιουργούν για να καταστρέψουν τους  κατοίκους του Παρισιού. Ο Μπρεχτ προτρέπει τον θεατή να αναρωτηθεί και να βρει  τρόπους για να αλλάξει  τον κόσμο  αντιμέτωπος με αυτά που θεωρεί ως αδύνατες πιθανότητες.

«Οι μέρες της Κομμούνας» – «Die Tage der Commune», Ασπρόμαυρη, Γαλλία, 17/4/1966, Διάρκεια 107΄, σενάριο: Bertolt Brecht  (θεατρικό), σκηνοθεσία: Manfred Wekwerth,  Joachim Tenschert, μουσική: Hanns Eisler, φωτογραφία: Werner Schramm, Fritz Angermann, Habbo Lolling, Lothar Möckel, σκηνογράφοςσκηνικά: Karl von Appen, μεταφορά στην οθόνη: Kurt Veth, Hubert Kreuz, ήχος: Eberhard Leschin, Helmut Schlafke, διεύθυνση παραγωγής: Erich Biedermann, μοντάζ: Bettina Beissert, βοηθός σκηνοθέτη: Margret Wolfshohl, Alexander Stillmark

Ρόλοι/Ηθοποιοί: Madame Cabet: Gisela May, Jean Cabet: Hilmar Thate, “Papa”: Wolf Kaiser, Coeo: Peter Kalisch, Babette Cherron: Angelica Domröse, Francois Faure: Manfred Karge, Pierre Langevin: Raimund Schelcher, Rigault: Ekkehard Schall, Valrin: Günter Naumann, Thiers/Bismarck: Martin Flörchinger, Jules Fabre: Willi Schwabe.


 [--->]